איך לצאת מהמינוס

שימוש באוברדרפט יכול להיות שימושי כאשר ישנן הוצאות בלתי צפויות, אך שימוש עקבי ביתרה שלילית למחיה השוטפת עלול ליצור בעיות כלכליות.

יעוץ לכלכלת המשפחה

אם אתה עמוק בתוך האוברדרפט שלך ואין לך חיסכון זמין, הנה כמה פעולות שכדאי לך לשקול.

 

צמצמו את ההוצאות השוטפות

תכננתם  תקציב של כספי כלכלת המשפחה? אם לא, עכשיו יכול להיות זמן טוב להתחיל וליצור אחד. 

תקציב מאפשר לך לראות היכן אתה מוציא כסף בכל חודש ואם יש מקום שאתה יכול לקצץ. תקציב הבנוי היטב יכול לעזור לך לראות היכן אתה מוציא את הכסף שלך והיכן אתה יכול לבצע שינויים.

זה עוזר לפצל את התקציב שלך ל- "צרכים" "ורצונות". צרכים הם חיוניים, כמו שכר דירה ומזון כאשר מנגד עומדים הרצונות שלנו הכוללים מותגים, בילויים או רכב יוקרה. במידה ואפשר, התחל על ידי צמצום ההוצאות הנכללות בקטגורית הרצונות שלך בכל מקום אפשרי. 

תוכל להתחיל בכל הוראת הקבע שלך בין אם מדובר בהו"ק ישיר מחשבון הבנק או מכרטיס האשראי וזאת כדי לבדוק שהם נכונים ועדכניים מכיוון שלעיתים קרובות קיבלת הטבה לתקופה מסוימת (כבלים וסלולר לדוגמא) אשר המחיר קופץ משמעותית לאחר תקופה במידה ולא עדכנתן את נותן השירות. כמו כן, ייתכן וישנם שירותים או מנויים שאתה משלם עליהם שאתה כבר לא משתמש בהם, או שאתה יכול לשלם עבורם פחות – שווה בדיקה לא?

 

קורס ליציאה מהמינוס לחופש כלכלילפרטים מלאים על הקורס המקיף לחצו על הקישור: יציאה מהמינוס בבנק

 

 

הגדירו לעצמכם תכנית תשלומים

מה זה בעצם אומר? על מנת שתוכל להפחית את השימוש והתלות שלך במינוס, עליך להתחיל לשים בצד סכום מסוים בכל חודש, כל סכום כסף שאתה יכול לפנות יכול לעזור לך להפחית את מידת ההסתמכות על האוברדרפט שלך. קרא לזה חיסכון, הוראת קבע להחזר הלוואות או כל כותרת אחרת שתעזור לך להבין שזהו כסף להתייעלות. בתור התחלה ובמידה ואתה נמצא במינוס בחשבון הבנק, אתה תוכל לתעל את הכסף הזה כדי להפחית את המינוס ולאחר מכן הסכומים שנצברו יוכלו לשמש אותך לדברים אחרים כמו צבירת הון לדוגמא.

שלא כמו הלוואות אישיות וכרטיסי אשראי , אין מועדי פירעון מוגדרים למשיכת יתר (מינוס) ולכן לא תמיד תוכל לתעדף את הסכום על מנת לקזז את המינוס, לרוב אתה תצטרך להפריש את הסכום המצטבר לחשבון הבנק על מנת לוודא שהמינוס שנוצר יקוזז. למרות זאת, ישנה חשיבות רבה לתכנית זו וחשוב להתרגל לחסוך ולסלק  הלוואות או מינוס שהולך ומצטבר.

התחיל בהגדרת יעד של סכום מסויים שתרצה לשלם בכל חודש ואז התייחס לזה כמו לכל הלוואה או תשלום אחר. קח את אותו הסכום בחשבון כאשר אתה בונה את התקציב שלך וזאת על מנת שהכסף יופרש לחשבון ייעודי לצורך אותו יעד שהגדרת ולא תתפתה להוציא אותו על דברים אחרים.

 

בדוק אפשרויות הלוואה אחרות

במידה ואתה לא מודע לעובדה שהמינוס נחשב לאחד ההלוואות היקרות שיש במשק אז דע שהלוואה אישית עשויה לתת לך ריבית נמוכה יותר מאשר אותו השימוש במשיכת יתר או המינוס לצורך העניין. לכן, אם אתה חושב שלא תצליח להחזיר את הסכום של האוברדרפט שלך בטווח הקצר אז, אולי כדאי לך לשקול לקחת הלוואה אישית כדי לסגור את המינוס שלך. לאחר מכן תוכל להחזיר את ההלוואה בצורה מובנית יותר – עם סכומי החזר ותאריכים מוגדרים – לאורך תקופה ארוכה יותר בריבית משתלמת יותר. 

חשוב להדגיש כי שימוש באוברדראפט אמור להיות פתרון הנותן מרחב מחייה זמני למצב בו אתה חייב לעמוד בתשלום כזה או אחר אבל, הוא לא אמור לשמש אותך להוצאות מחייה שוטפות.

איך לצאת מהמינוס

איך לצאת מהמינוס דרך כרטיס האשראי

אפשרות נוספת להלוואה זולה ומשתלמת יותר מהמינוס הינה הלוואה דרך כרטיס האשראי שלך. סוג זה של הלוואה (דרך כרטיס אשראי) מאפשר לך להעביר כסף לחשבון הבנק ולכסות את המינוס היקר שלך וזאת בריביות זולות בהרבה מריבית אוברדראפט וזאת בתנאי שאתה משתמש בה כדי לכסות את משיכת היתר שלך ולא לצורך קניות מיותרות נוספות שרק יגדילו את המינוס בבנק.

הלוואה זו תאפשר לך לסגור את המינוס היקר או הלוואות אחרות שאתה חייב מבלי לשאת בריבית יקרה על משיכת יתר. 

 

טיפ מיועץ לכלכלת המשפחה

הלוואה היא לא תמיד פתרון מכיוון שבמידה ולא בנית תקציב שיאפשר לך לחיות עם סכום ההכנסות שלך, המינוס יחזור מהר יותר משחשבת ואתה תמצא את עצמך מתמודד שוב עם המינוס. תקציב יעיל יאפשר לך להתייעל ולתעל את הכספים שלך במקומות הנדרשים והרצויים וזאת על מנת שתוכל לשפר את רמת חייך ולהציב לעצמך יעדים כלכליים בהם תוכל לעמוד. 

צמצם את מסגרת האוברדרפט שלך

כדי לעזור לעמוד בפיתוי של שימוש במסגרת האוברדראפט, כדאי לך לשקול האם אתה זקוק כעת למסגרת האוברדרפט המלאה שלך או שמא תוכל להפחית אותה מכיוון שעל מסגרת זו אתה משלם עמלה בכל חודש.

אז, בדוק את האפשרות של צמצום מסגרת האוברדרפט שלך לאחר שסגרת אותה. זה בהחלט יכול לעזור לך להימנע משימוש חוזר במינוס לאחר סגירתו. אם תעשה זאת ותחיה לפי תקציב מוגדר מראש, המינוס יהיה נחלת העבר מבחינתך.

 

איך לצאת מהמינוס – סיכום

יציאה מהמינוס הינה תהליך, במיוחד אם השימוש באוברדראפט הפך להרגל. למרות זאת זהו אחד ההרגלים שניתן לשנות ולשלוט בו וכאשר תתחיל להתנהל ללא שימוש במינוס אתה תחסוך לעצמך תשלומי ריביות יקרות שאותן תוכל לתעל למקומות אחרים בהתנהלות השוטפת שלך, להתחיל לחסוך ולצבור הון אישי בדרך לחופש כלכלי אמיתי.

 

התייעץ עם איש מקצוע

אם אתה מרגיש ש- האוברדרפט שלך לא ניתן לניהול והמינוס רק הולך וגדל בכל חודש, אולי תרצה לדבר עם איש מקצוע או במקרה זה – יועץ פיננסי המתמחה ב כלכלת המשפחה וניהול כספים . איש מקצוע יכול לעזור לך להפחית את הלחץ סביב הנושא הפיננסי ולעזור לך להתנהל נכון עם הכסף שלך כאשר בנוסף לכך, אתה תוכל לקבל תוכנית מסודרת לניהול הכסף לצבירת הון אישי, הצבת יעדים פיננסיים ובניית נכסים מניבים והכנסה פסיבית בדרך לחופש כלכלי.

ניתן ליצור קשר לקבלת הסבר על תהליך של יעוץ לכלכלת המשפחה וניהול פיננסי יעיל ללא התחייבות עם יועץ מקצועי – צרו קשר – לחצו על התמונה למטה והשאירו פרטים כבר עכשיו!

קורס ליציאה מהמינוס לחופש כלכלילפרטים מלאים על הקורס המקיף לחצו על הקישור: יציאה מהמינוס בבנק

מאמרים מקצועיים לידע כללי