מסחר אלקטרוני – הדרך שלך להצלחה

מסחר אלקטרוני – הדרך שלך להצלחה

האם מסחר אלקטרוני יגדיל מכירות בעסק?

איך להצליח במסחר אלקטרוני - אמינות

איך להצליח במסחר אלקטרוני – הינה שאלה העומדת בבסיס תחום פיתוח עסקי באינטרנט.

רשת האינטרנט מהווה כר נרחב ליזמות עסקית, כאשר מסחר אלקטרוני הינו הכלי היעיל ביותר להגדלת היקף המכירות של חנות פיזית וכן, כלי ליצירת הכנסות ממכירות מקוונות עבור, למעשה, כל אחד.

קיימים מספר כללים איך להצליח במסחר אלקטרוני ובמאמר זה נסקור כללים אלו. חשוב לזכור כי מדובר בהמלצות ועבור כל תחום המוכר את מרכולתו באמצעות מסחר אלקטרוני, יכולים להתקיים כללים שונים.

 

איך להצליח במסחר אלקטרוני – המוצרים

עסק המבקש להצליח במסחר אלקטרוני חייב למכור מוצרים אמינים – מוצרים ברי קיימא אשר קיימת עבורם דרישה, לפחות אצל קהל היעד של מוצרים אלו. המוצרים חייבים להיות באיכות טובה ולא דווקא באיכות גבוהה, כאשר ההבדל הוא שמוצרים באיכות גבוהה יקרים יותר מאשר אותם מוצרים באיכות טובה, למשל:

חנות מסחר אלקטרוני המוכרת מכונות כביסה חדשות מהיצרן, לעומת חנות מסחר אלקטרוני המוכרת את אותן מכונות כביסה יד שניה או משופצות. חשוב להבין כי אי אפשר להצליח במסחר אלקטרוני כאשר מוכרים מוצרים נחותים או ירודים אשר למרות (אולי) מחירם הנמוך, עלולים לגרות לקונה מפח נפש.

מפח נפש זה עלול לעמוד לרועץ לחנות המקוונת ולפגוע במוניטין שלה, שכן צרכני מסחר אלקטרוני יודעים לחפש ולמצוא ברשת ביקורות אודות חנויות מקוונות ומוצריהן.

ברגע שהבנו את נושא טיב המוצרים הנמכרים באמצעות מסחר אלקטרוני, עלינו לתת את הדעת למגוון המוצרים הנמכרים בחנות המקוונת. חנות מסחר אלקטרוני המציגה מגוון קטן ודל של מוצרים, יוצרת מחד רושם של התמחות מכוונת אך מאידך, גם רושם של דלות או חשש מהצגת מגוון גדול יותר של מוצרים למכירה.

על מנת להצליח במסחר אלקטרוני, מומלץ מאד לבעלי חנויות מקוונות להציג מגוון גדול ככל האפשר של מוצרים, על מנת ליצור רושם של עושר, נפח פעילות גדול ואפשרות עבור כל אחד למצוא את מה שדרוש לו בחנות המקוונת.

כמו כן, מומלץ לתת לכמה שיותר מוצרים אפשרויות רכישה:

  • צבעים שונים
  • מידות שונות
  • שילוב עם מוצרים משלימים וכדומה

אלו עשויים לפתוח בפני לקוחות של חנות המסחר האלקטרוני אפשרויות רכישה מדויקות ואף להגדיל את סל הקניה שלהם.

  איך להצליח במסחר אלקטרוני – פלטפורמת המכירה

איך להצליח במסחר אלקטרוני

כאשר שואלים איך להצליח במסחר אלקטרוני, חשוב מאד להבין כי פלטפורמת המכירה המקוונת הינה בעלת משמעות והשפעה קריטיים על הצלחת המסחר המקוון.

על מנת להצליח במסחר אלקטרוני ניתן להקים אתרים מבוססים מערכות ניהול תוכן ולהשתמש בתוספים ייעודיים למכירה מקוונת, למשל: מערכת ג’ומלה עם רכיב HikaShop או מערכת וורדפרס עם רכיב WooCommerce.

לכל אחת ממערכות ניהול תוכן אלו יתרונות וחסרונות בהשוואה ביניהן, כך שהעיקרון המנחה בבחירה בין שתי המערכות, הינו בדרך כלל ניסיון קודם ונוחות השימוש. אל מול מערכות ניהול תוכן ותוספי מסחר אלקטרוני, קיימת פלטפורמת מג’נטו, אשר ייעודית למסחר אלקטרוני ומהווה ביסודה חנות מקוונת.

יש לציין כי על מנת להצליח במסחר אלקטרוני עם חנות מג’נטו, דרוש ידע מקצועי בתכנות וכן ניסיון רב בהקמה ותפעול חנויות מג’נטו. בכל מקרה, הקמה של חנות מסחר אלקטרוני באמצעות פלטפורמת ניהול תוכן כזו או אחרת, דורשת מה מסוימת של מקצועיות והבנה של מודולים ויזואליים ותפעוליים וכדאי לקבל הנחייה או לשכור גורם אשר לו הידע והניסיון הדרושים לאופרציה זו.

מהי הדרך הטובה ביותר להצלחה?

חשוב לציין כי הדרך להצליח במסחר אלקטרוני עם פלטפורמת מכירה, רצופה בתנאים, חוקים וכללים שונים אשר משפיעים מאד על הצלחת החנות המקוונת. כל פלטפורמת מכירה חייבת לאפשר בנייה של קטלוג מוצרים בעל תמונות שונות לכל מוצר תיאור טקסטואלי נרחב ומקיף לכל מוצר, אפשרות זום לתמונה על מנת להבחין בפרטים, סרטוני וידאו להדגמת המוצרים, אפשרות לשאול את בעלי החנות שאלה אודות המוצר טרם קנייתו, הצגת חוות דעת של לקוחות נוספים אשר רכשו את המוצר, חיפוש מוצרים, ניהול עגלת קניות, תשלום, משלוח ומעקב אחר ההזמנה.

נדבך נוסף של הצלחה במסחר אלקטרוני הקשור לפלטפורמת המכירה, הינו אבטחת המידע של הפלטפורמה. לקוחות מסחר אלקטרוני מזינים לפני הרכישה פרטים אישיים הכוללים: שם, טלפון, דוא”ל, כתובת למשלוח וכן, פרטי כרטיס אשראי לביצוע התשלום. על מנת לתת בידי לקוחות מסחר אלקטרוני את השקט הנפשי הדרוש להם לצורך מסירת פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי, חשוב מאד להבטיח כי נתוני האשראי אינם נשמרים בבסיס הנתונים של החנות המקוונת וכי כל יתר הפרטים האישיים מוגנים מפני גניבה.

איך להצליח במסחר אלקטרוני – אחסון האתר

איך להצליח במסחר אלקטרוני - טיפים והמלצות

לפני שניגע ישירות בנושא אחסון אתרים, נדגיש כי קיים הבדל של שמים וארץ בין חנות מקוונת המבוססת על פלטפורמה מקוונת להשכרה, לבין חנות מקוונת המבוססת על מערכת ניהול תוכן.
פלטפורמה מקוונת להשכרה מיועדת למי שאינו רוצה לבנות אתר חנות בעצמו ומעדיף להסתמך על מודל קיים המאפשר הזנת מוצרים ומכירתם.

דוגמא לכך ניתן למצוא ב- Shopify אשר בשונה ממערכות ניהול תוכן, אינה מצריכה בניה של אתר חנות ומאפשרת, תמורת תשלום, להגדיר חנות על כל מאפייניה מבלי אפשרות לגשת לקבצים ולבסיס הנתונים המפעילים את החנות.

חנות Shopify אינה מצריכה אחסון האתר, היות ולמפעילי החנות אין כל גישה לתיקיות, קבצים ובסיס הנתונים של האתר. לעומת זאת, שימוש במערכת ניהול תוכן עבור מסחר אלקטרוני, מצריכה אחסון האתר בחברת אחסון אתרים שכן מערכת ניהול תוכן מבוססת על תיקיות, קבצים ובסיס נתונים אשר לשם הפעלתם יש לאחסן את החנות המקוונת בשרת אינטרנט.

 

איך לבחור חברת אחסון?

בכדי להצליח במסחר אלקטרוני חשוב לבחור בחברת אחסון אתרים מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון באחסון חנויות מקוונות. ניתן לומר כי המענה לשאלה איך להצליח במסחר אלקטרוני טמון ברובו בחברת אחסון החנות המקוונת מהסיבות הבאות:

אחסון חנות מקוונת בחברת אחסון אתרים אמינה יבטיח כי גם אם פלטפורמת המסחר המקוון תאוחסן בשרת אחסון שיתופי, לא יהיו לה על אותה כתובת IP “שכנים” מפוקפקים אשר עלולים להוריד את דירוג החנות.

מסחר אלקטרוני איכותי מופעל תחת תעודת SSL אשר מצפינה את התעבורה בין הלקוח לאתר ולהיפך ומונעת גניבת מידע על ידי מתקפות “Man in the middle”. חברת אחסון אתרים איכותית תאפשר לבעלי החנות להפעיל תעודת SSL חינמית (Self Signed) או תעודת SSL מסחרית.

על מנת להצליח במסחר אלקטרוני יש לקחת בחשבון כי במידה והחנות המקוונת אינה זמינה לגולשים ברשת האינטרנט – לא מתבצעות קניות, האתר אינו נסרק על ידי מנועי חיפוש וגולשים המחפשים את מוצרי החנות, ימצאו אותה קרוב לוודאי בחנות מקוונת אחרת הזמינה באותה עת. לפיכך, הזמינות של פלטפורמת המסחר האלקטרוני מהווה מפתח לביצוע שוטף של רכישות, כאשר האחריות על זמינות שרת האחסון נמצאת בידי חברת האחסון וזו – תפקידה לוודא כי לא יקרה מצב של היעדר זמינות השרת.

מימד נוסף הקשור להצלחה במסחר אלקטרוני הוא גיבוי החנות ובסיס הנתונים שלה, על מנת לאפשר שחזור מהיר במקרה אסון (הכוונה לכל פעולה יזומה של מפעילי החנות המקוונת או נוזקה אשר עלולים לגרום להשבתת פלטפורמת המסחר האלקטרוני). חברת אחסון אתרים Jetserver  מספקת לבעלי החנות המקוונת אפשרות של גיבוי אוטומטי ושחזור מהיר ויעיל, מבטיחה כי גם במקרה אסון לא יארך הזמן בו החנות אינה זמינה לגולשים והיא תחזור לפעול במהירות.

 

סגירת תפריט
רוצה משכורת נוספת בחינם?

החזרי מס לשכירים עומדים על 8000 ש”ח בממוצע.

כמה מגיע לכם?

בדקו עכשיו