הר הביטוח - כל מה שצריך לדעת על איתור כספים אבודים

הר הביטוח

מה זה הר הביטוח?

הידוע גם בשם הר הכסף או הר הביטוח בו כל אזרח יכול לבדוק בחיפוש אחד פשוט, מהם כל מוצרי הביטוח שנרכשו על ידו במהלך השנים מכל חברות הביטוח וזאת במקום אחד – משרד האוצר הר הביטוח.

מהו אתר הר הביטוח?

באתר אתם תוכלו לגלות את כל הפוליסות השונות שלכם הקשורות לביטוח, ביטוחים ישנים וחדשים, כאלו שבתוקף וכאלו שכבר אינם רלוונטיים. הרעיון מאחורי היוזמה הזו היא על מנת שכל אחד יוכל לראות מהם הפוליסות הנמצאות על שמו וחשוב לא פחות היא העובדה שיש לנו את האפשרות לבדוק האם יש לנו כפל ביטוחי.

הר הכסף האבוד הוקם בשנת 2017 במטרה לעזור לציבור הכללי לחסוך כסף על הוצאות כפולות ומיותרות על כיסוי ביטוחי כפול. זהו המקום הראשוני והיחיד המהווה מידע מהימן בו כל אזרח יכול לקבל את נתונים על הביטוחים האישיים שלו.

איך נוצר כפל ביטוחים?

ישנן הערכות על כך שבסביבות 60% מאזרחי ישראל מחזיקים בביטוח כפול כזה או אחר. ועם תשלומים כוללים של מעל כ- 30 מיליארד שקלים על ביטוחים אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה תשלומים מיותרים אנחנו משלמים – הר של כסף או כפי שהוא מוכר יותר "הר הביטוחים".

כפל זה נוצר בעיקר בגלל חוסר מודעות אבל גם בעיקר בגלל חוסר מקצועיות של החברה ששיווקה לכם כיסוי כפול ומיותר בלי לבדוק האם קיים לכם כיסוי דומה. חשוב לדעת כי ביטוח אצל שני גורמים שונים, לא נקבל פיצוי כפול משני גורמים שונים, מה שהופך את אחד הכיסויים למיותר והוצאה כספית מיותרת.

רובנו מסתמכים על אנשי המקצוע  שיבצעו עבורנו בדיקה כלשהי לפני שאנחנו נכנסים להתחייבות נוספת באותו התחום. הבעיה העיקרית היא שאנחנו כאזרחים לא מבצעים את הבדיקות הללו מחוסר ידע או כלים מקצועיים השמורים לסוכני הביטוח.

הר הכסף של משרד האוצר נכנסה לתמונה על מנת שיהיו לנו את אותם הכלים לבצע את הבדיקות המקצועיות הללו בעצמנו ללא תלות בחברות חיצוניות או ידע של אנשי מקצוע.

הר הביטוח פנסיה

הר הפנסיה – אם אתם מנהלים את כלכלת המשפחה שלכם נכון ויש לכם משכנתא או ביטוח חיים כזה או אחר, אז כנראה שגם אתם משלמים הרבה כסף על ביטוחים כגון:

  • ביטוח דירה ומשכנתא – ביטוח בריאות      – ביטוח חובה לרכב        – ועוד…

  • בנוסף לביטוחים פנסיונים כגון:
    קופות גמל – קרנות השתלמות         – ביטוח מנהלים       – ועוד…

הר הכסף שלי – האם באמת יש למשפחה מושג כמה הם משלמים על ביטוחים והאם יש להם כפל בתשלומים? רובנו עברנו עבודה אחת או שניים במהלך חיינו וזהו פתח הן לכפל ביטוחי והן לחשבונות פנסיה כפולים בהם אנו משלמים כפל דמי ניהול מיותרים.

הר הביטוח הממשלתי מאפשר לנו לבדוק את  עצמנו וברוב המקרים אנחנו נגלה מקרים בהם אנו משלמים תשלומים מיותרים שיכולים לעיתים לחסוך לנו אלפי שקלים וכל זאת בכמה צעדים פשוטים. לתשלומים המיותרים האלו יש השפעה ישירה על כלכלת הבית והמשפחה ולעיתים גם יכולה להכביד על ההוצאות החודשיות, אלו כספים אבודים שניתן לחסוך.

אז למה לשלם פעמיים על אותו שירות?

הר הביטוח בדיקה - אילו סוגי פוליסות ניתן לאתר ב- משרד האוצר הר הכסף?

סוגי הפוליסות הניתנות לאיתור:

  • ביטוח בריאות
  • ביטוח סיעודי
  • ביטוח תאונות
  • ביטוח מחלות קשות
  • ביטוח חיים (ריסק)
  • ביטוח משכנתא
  • ביטוח דירה
  • ביטוח רכוש לרכב (מקיף וצד ג')
  • ביטוח חובה לרכב
  • ביטוח שיניים
  • ביטוח לבית עסק
  • ביטוח עובדים זרים

 

סוגי החסכונות הניתנות לאיתור:

  • קרנות פנסיה חדשות
  • קרנות פנסיה וותיקות (זכויות)
  • קופות גמל
  • קרנות השתלמות
  • ביטוחי מנהלים
  • ביטוחי חיים עם מרכיב חיסכון

 

הר הכסף צור קשר – כל הדרכים בהם ניתן ליצור קשר

באפשרותך לפנות למחלקת פניות הציבור של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

הר הכסף טלפון: 3002*

או בטלפון משני: 12223002

שעות מענה טלפוני: בימים א'-ה' בין השעות 9:00-16:00

פקס: 02-5695352

 

 

כתובת:

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

היחידה לפניות הציבור

רח' עם ועולמו 4

ירושלים 9546304

 

הר הביטוח אתר: כנסו לאתר

 

 

מדריך שימוש בהר הביטוח של משרד האוצר

 

לאחר הכניסה לאתר הראשי של הר הביטוח, לחצו על הכפתור המסומן בתמונה מטה של "חיפוש ביטוחים של שמי", זה יוביל אתכם לשלב השני בתהליך.

הר הביטוח איתור כספים

 

 לחיצה על הכפתור חיפוש ביטוחים על שמי מדף קודם, יפתח לכם המסך הבא. כאן מתחיל תהליך הזיהוי בו אתם צריכים למלא את הפרטים האישיים שלכם כגון:

·         מספר תעודת זהות

·         תאריך הנפקת תעודת הזהות (את התאריך תוכלו למצוא על תעודת הזהות שלכם – למטה בצד שמאל)

·         האם הונפק לכם דרכון בשלשת השנים האחרונות?

·         האם יצאת מהארץ בשלשת השנים האחרונות?

לאחר שמילאתם את כל הפרטים הנדרשים בטופס, הקלידו את מספרי האבטחה הנמצאים בטופס וזאת על מנת שהמערכת תוודא שאנחנו לא תוכנת פריצה אלא אנשים אמיתיים ולאחר מכן נאשר את תנאי השימוש.

לחצו על הכפתור – צפיה בתיק הביטוחי ועברו לדף הבא.

הר הביטוח איתור כספים אבודים

 

 

עקרונית כאן הסתיים התהליך ומכאן זה אתם תועברו לדף הסופי בו אתר הר הביטוח יציג לכם את הרשימה הכוללת של כל הביטוחים הרשומים על שמכם, ישנים וחדשים.

הערה:  במידה ויש בבעלותכם ביטוח חדש, יתכן והוא לא התעדכן ועדיין לא נכנס לרשימה.

 

 איך בודקים כפל ביטוחים באתר הר הביטוח?

תסתכלו על הרשימה של כלל הביטוחים שלכם. האם יש ביטוח דומה ביותר מחברת ביטוח אחת (לדוגמא: ביטוח חיים). זוהי בעצם הבסיס לבדיקה וזיהוי של כפל ביטוחי.

 

איך נוצר כפל ביטוחי?

עם שפע של כיסויים ביטוחיים ותחרות בשוק בין חברות הענק והסוכן הפרטי, יש לנו הצעות שונות ומפתות שדוחפים לנו על בסיס יום יומי כמעט בכל מקום אפשרי.

מצב זה הפך לתופעה בו סוכני הביטוח מציעים לנו ואפילו מקימים פוליסה חדשה הדומה לכיסוי דומה שיש לנו. אין נתונים עדכניים אבל הערכות הם שכ- 60% מהאוכלוסייה מחזיקים בביטוח כפול כזה או אחר. הבעיה מתחילה בסוכן שלא בודק ובנו כאזרחים שלא מודעים לכיסויים שיש להם.

 

חשוב לדעת: ביטוח כפול לא יזכה אתכם בכפל זיכוי מחברות הביטוח ולכן, הכיסוי השני מיותר ויוצר הוצאה מיותרת.

 

מאמרים מקצועיים לידע כללי