כרטיס אשראי או מזומן

האם עדיף להשתמש בכרטיס אשראי או מזומן ?

כרטיס אשראי או מזומן ?

הוצאה גדולה או קטנה היא עדיין הוצאה, בין אם היא תשולם עם כרטיס אשראי או מזומן. לכן באופן עקרוני אופן התשלום אינה השאלה החשובה אלא, האם הנכם מודעים להוצאות האלו והאם אתם יודעים בדיוק מהו הסכום אותו אתם מוציאים כל חודש בכלכלת המשפחה שלכם?

הוצאות שוטפות

ישנן הוצאות שוטפות וגדולות בכלכלת המשפחה כמו הארנונה, חשמל, כבלים, תקשורת ועוד,אלו הוצאות שכדאי לשלם בכרטיס האשראי, כאן נחסוך את עמלת השורה בבנק בסוף החודש, ובעיקר זה אמור לחסוך לנו התעסקות וטיפול מיותר במזומן בכל הקשור להוצאות החודשיות הקבועות האלו.

שליטה על התשלומים

תשלום בכרטיס אשראי ולא במזומן מאפשר לנו שליטה כלשהיא על ההוצאה מכיוון שנוכל לדעת במדויק, על ידי תדפיס דף החשבון החודשי של כרטיס האשראי, מה הייתה ההוצאה על אותו סעיף ספציפי.

הוצאות נעלמות

בכלכלת המשפחה לא מעט מההוצאות הנעלמות הן התשלומים במזומן, לדוגמא, הקפיצה לסופר למוצרים הבסיסיים, העיתון והחטיף בקיוסק, הפיצה שהילד כל כך רוצה עכשיו או כריך ושתייה בעבודה. אז נכון אלו הוצאות קטנות אבל הן מצטברות לסכומים של מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש המשפיעים באופן ישיר על כלכלת הבית והתקציב המשפחתי שלכם.

יכולת פיננסית

בואו נתחיל עם מעט חינוך פיננסי, אנו לא מנסים לחנך אף אחד מחדש, אבל כן רצינו להוסיף או לחדד משהו מאוד חשוב וקריטי בכל ניהול תקציב בכלכלת המשפחה של כל אחד מאיתנו, אולי שמעתם זאת בעבר אבל נחזור על זה שוב.

"אל תחיו מעבר ליכולת שלכם"

אני בטוח שלא נפלתם מהכיסא עליו אתם יושבים אבל, אם אתם מוציאים, אפילו שקל אחד מעבר למה שאתם מרוויחים, אתם חרגתם בשקל אחד שאותו תצטרכו להשלים מאיזשהו מקום. זה בדרך כלל יבוא על חשבון משהו עתידי מכיוון שרוב המשפחות שאינם מנהלות תקציב של כלכלת המשפחה חיים על חשבון המינוס, זו הסיבה היחידה שהמינוס גדל שוב ושוב ולא משנה כמה הלוואות תיקחו בכדי לכסות אותו, הוא תמיד יחזור. זוהי תוצאה של חיים מעבר ליכולת.

אז מה עדיף, כרטיס אשראי או מזומן ?

ראשית, לפני הרכישה עם כרטיס אשראי או מזומן, בדקו האם אותה הוצאה היא באמת הכרחית, האם ניתן לדחות את התשלום או רכישה למועד אחר בו התקציב יאפשר לכם זאת. אם בכל זאת אתם צריכים לרכוש מוצר, לדוגמא, מקרר חדש, ספה או מיטה לילד תבצעו את הרכישה במזומן. הסיבה לכך שברוב המקומות בארץ ניתן להתמקח על המחיר כאשר הוא מתבצע במזומן וכך חסכתם סכום שיכול להצטבר במאות שקלים.
לגבי אותם רכישות קטנות במזומן, זוכרים את הפיצה לילד? אז על אותם תשלומים יש לבצע מעקב על ידי רשימה או שמירת החשבוניות הקטנות וזאת על מנת שיהיה לכם מעקב גם על הוצאות אלו.

ניהול תקציב משפחתי

חשוב להיות בשליטה מוחלטת על כספי המשפחה ולדעת לאן כל שקל יוצא, זו הדרך היחידה שבה כל משפחה תוכל לשנות ולייעל את הוצאות המשפחה ולצבור הון עתידי על מנת שתוכלו להגשים את היעדים הכלכליים שלכם ושל ילדיכם.
כרטיס אשראי או מזומן הם לא העיקר בניהול תקציב בכלכלת המשפחה, אלא, חוסר השליטה על ההוצאות המשפחתיות היא הסיבה שתגרור אתכם להתדרדרות כלכלית עם מינוס והלוואות מיותרות. באתר יש כלים ומחשבונים מקצועיים בהם תוכלו להשתמש, חינם, כדי לנהל את תקציב המשפחה שלכם, לצאת מהמינוס ולקחת שליטה על הכסף.

בהצלחה…