שיעור שלישי

קורס לניהול כלכלת המשפחה שיעור שלישי

קורס לניהול כלכלת המשפחה שיעור שלישי - לנצח את המינוס בבנק 

קורס לכלכלת המשפחה ליציאה מהמינוס

שלום לקהל הגולשים שלנו, אני שמח שחזרתם להמשך הקורס לניהול כלכלת המשפחה, ליציאה מהמינוס ושליטה בכלכלת המשפחה.

שיעור 3 

כולי תקווה שיש בידיכם את כל המסמכים הנדרשים להמשך התהליך, חשוב מאוד שתשתמשו בנתונים אמיתיים מהניירת שאספתם ולא מהזיכרון או מניחושים. 

ככל שהנתונים יהיו מדויקים יותר כך גם התמונה של מצב התקציב של כלכלת המשפחה שלכם תהיה מדויקת ונכונה יותר, רק כך תוכלו לדעת איך לייעל את ההוצאות בכלכלת המשפחה ולהצליח עם הקורס לניהול כלכלת המשפחה.

במפגש השני של הקורס לניהול כלכלת המשפחה ראינו שעל מנת שתוכלו להצליח בתהליך ההתייעלות ויציאה מהמינוס אתם תצטרכו לנהל את התקציב בכלכלת המשפחה שלכם.

כמו כן השווינו בין ניהול כלכלת המשפחה הדורשת תקציב חודשי עם בקרה שוטפת בדיוק כמו בעסק בין אם גדול או קטן. 

כמו כן הבנו שעל מנת שתוכלו להתחיל בתהליך ההתייעלות הכלכלית שלכם אתם צריכים לדעת בדיוק היכן אתם עומדים מבחינת הוצאות חודשיות אל מול ההכנסות המשפחתיות שלכם. לצורך כך קיבלתם רשימה של מסמכים שונים לאיסוף עם רוב המידע והנתונים הפיננסיים של הפעילות הפיננסית של כלכלת הבית שלכם.

במפגש של היום בקורס לניהול כלכלת המשפחה, אתם תלמדו איך עליכם לרכז את הנתונים הפיננסיים השונים שבניירת ולרכז אותם על דף אחד כך שתוכלו לקבל תמונה ברורה ומדויקת של התקציב המשפחתי והכלכלי שלכם. 

רק לאחר מילוי המאזן וקבלת התמונה האמיתית נוכל להמשיך בתהליך בו תוכלו להתחיל בהתייעלות התקציב המשפחתי ומציאת פתרונות ישימים שיתאימו להתנהלות בכלכלת המשפחה שלכם.

השלב הראשון

הורדת טופס המאזן להמשך התהליך
על מנת שתוכלו לרכז את הנתונים מהניירת שלכם, עליכם להוריד את טבלת המאזן, את טבלת המאזן המרכזת את ההוצאות וההכנסות בכלכלת המשפחה תוכלו להוריד מכאן – מאזן הוצאות והכנסות

בטבלת המאזן ישנה רשימה של ההוצאות השכיחות בכלכלת המשפחה הרגילה. במידה ויש סעיף שאינו רלוונטי עבורכם מחקו אותו או החליפו אותו בסעיף אחר הרלוונטי עבור התא המשפחתי שלכם.

השלב השני

מספר נקודות להתייחסות:

הרעיון במילוי טבלת המאזן היא לקבל ממוצע של שלשת החודשים האחרונים בהוצאות של כלכלת המשפחה.

1. בטבלת המאזן אתם תראו שלשה עמודות והן מתייחסות להוצאות של הסעיפים השונים של שלשת החודשים האחרונים.

2. מהניירת שברשותכם התחילו לרכז את ההוצאות לפי הסעיפים-
לדוגמא: אם ביקרתם בסופר ארבעה פעמים במהלך החודש, התשלום עבור הרכישה אמור להופיע בתדפיס של כרטיס האשראי של אותו החודש, חשבו ורכזו את סכום ההוצאה הכוללת של אותו הסעיף.


3. לגבי חשבונות דו חודשיים כמו ארנונה, חשמל, מים וכדומה, חשוב לזכור לחלק אותם לשניים על מנת שתקבלו את הסכום החודשי.

4. לגבי הוצאות חד שנתיות שאתם מבצעים פעם בשנה כגון: ספרי לימוד לילדים והציוד הנלווה, רכישת ביגוד בתחילת עונה, חופשה משפחתית, ביקור במוסך וכדומה, עליכם לסכם את ההוצאה ולחלק אותה לשניים עשר תשלומים שווים.

5. בכל מקרה וחסרים לכם חשבונות כאלו ואחרים,ברוב המקרים תוכלו להוריד או לראות את הנתונים באינטרנט או לפנות ולבקש את החשבונות מכל חברה, בין אם זה חשמל, מים או סלולארי, בכל מקרה חשוב לרשום את הנתונים המדויקים.

6. בסעיף ההכנסות, במידה והשכר שלכם הינו סכום קבוע לא אמורה להיות בעיה ברישום. לאלו שהשכר משתנה כל חודש, עיינו בתלושי השכר ורישמו את הסכום המדויק של שלשת החודשים האחרונים וכך תקבלו ממוצע שעליו יש להישען. 

הסכום שעליכם להתייחס אליו הוא הנטו בתלוש השכר מכיוון שזהו הסכום שנכנס לחשבון הבנק.

השלב השלישי

העברת הנתונים לטבלת המאזן

כעט כאשר חישבתם את הסכומים עבור כל חודש בנפרד ויש בידכם את כל הנתונים, עליכם להעביר אותם את טבלת המאזן עצמו. 

לאחר שהעברתם את ההוצאות החודשיות בעבור שלשת החודשים, הטבלה מחשבת את הממוצע החודשי באופן אוטומטי ובעמודה האחרונה אתם תקבלו את ההוצאה החודשית הממוצעת של אותו הסעיף.

לאחר מילוי כל סעיפי ההוצאות השונות וההכנסות המשפחתיות אתם תקבלו נתון סופי של ההפרש הקיים בין ההכנסות המשפחתיות לבין ההוצאות החודשיות של כלכלת המשפחה שלכם.

מהו ההפרש שקיבלתם?
חיובי או שלילי?


מה עליכם לעשות עד למפגש הבא

· הורידו את טופס המאזן של ההוצאות וההכנסות.
· רכזו את כל ההוצאות לפי הסעיפים השונים.
· מלאו את הטופס כמיטב יכולתכם בשלב זה.
· רישמו את ההוצאות והכנסות האמיתיים ולא מהזיכרון.
· גלו מהו ההפרש החודשי שבין ההכנסות להוצאות בכלכלת המשפחה שלכם.

לסיכום:

· במפגש שלישי זה של הקורס לניהול כלכלת המשפחה נתקלתם לראשונה בטופס מקצועי לניהול תקציב המשפחה שלכם. ריכזתם את כל הנתונים הכלכליים הקיימים בתא המשפחתי ולמדתם איך להתייחס לסעיפים השונים,(הוצאות שנתיות חד פעמיות והוצאות דו חודשיות).

· מילאתם את הטבלה וקיבלת לראשונה את ההפרש האמיתי בין ההוצאות להכנסות הפיננסיות שלכם.

· השלב הזה בקורס לניהול כלכלת המשפחה הוא לשקף את התמונה האמיתית של כלכלת המשפחה וההוצאות המשפחתיות שלכם. לאחר מילוי הטבלה יש בידיכם את כל הנתונים להמשך הדרך, מכאן תוכלו לנהל את התקציב המשפחתי ולעלות על הדרך ליציאה מהמינוס ושליטה בכספי המשפחה.

גם במידה והחריגה היא גבוה, אל דאגה בשלב זה. אתם בתחילתו של תהליך וזהו הנתון שעליכם לעבוד איתו, נכון להיום יכולתם רק לנחש למה המינוס גדל ולא נעלם, אם תיקחו את ההפרש שקיבלתם ותכפילו אותו ב- 12, זהו הסכום שהמינוס גדל בו כל שנה. 

במפגש הבא אתם תתחילו בשלב ההתייעלות בתקציב כלכלת המשפחה שלכם, זהו השלב שבו אתם מתחילים לשלוט בכספי המשפחה שלכם וזוהי תחילת דרככם ליציאה מהמינוס אחת ולתמיד.

הישארו מעודכנים בשלב הבא של הקורס לניהול כלכלת המשפחה.

בהצלחה…

מאמרים מקצועיים לידע כללי